شرکت تعاونی خاص سحاب فرهنگیان استان کرمان

بازدید جناب آفای رئوفی استاندار محترم از پروژه های شرکت سحاب فرهنگیان

دکتر رئوفی نژاد استاندار محترم کرمان از مجموعه ی مسکونی در حال احداث فاز 7 فرهنگیان واقع در شهرک الهیه بازدید کرد در این بازدید که مهندس کمالی معاون عمرانی استاندار ، فتحی رئیس سازمان آموزش و پرورش ، نوروزی مدیر کل تعاون استان ، مدیران بانک ها و اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت سحاب فرهنگیان حضور داشتند استاندار کرمان کارهای انجام شده در شرکت سحاب بویژه بخش مسکن و اقدامات رفاهی انجام شده برای فرهنگیان را شایسته تقدیر خواند و گفت از شرکت تعاونی که دارای 28 هزار عضو باشد همین توقع وجود دارد و در ادامه نظر ایشان را درخصوص شرکت تعاونی سحاب فرهنگیان و عملکرد آن جویا شدیم .
رئوفی گفت : در بخش مسکن فعالیت های شرکت سحاب فرهنگیان واقعا” قابل توجه و شایسته تقدیر است . در فاز 7 شرکت سحاب ، هم به لحاظ کیفیت خوب کار شده و هم به لحاظ کمیت کار سنگینی است که شامل ساخت بیش از 2000 واحد مسکونی در کرمان و اجرای پروژه های دیگر در سطح شهرستانها است . شرکت تعاونی سحاب فرهنگیان را مجموعا” یک شرکت خیلی قبراق ، سرحال و روی کار دیدم و فکر می کنم که سحاب فرهنگیان با این سازه کاری و با این آمادگی که دارد به سرعت بتواند برای حل مشکل مسکن فرهنگیان فاقد مسکن و واجد شرایط گام بردارد .
تأکید ما به همه دوستان من جمله دوستانمان در شرکت سحاب فرهنگیان این بوده و هست که کیفیت را فدای سرعت و قیمت نکنند . کیفیت و استحکام بنا خیلی مهم است . ضمن اینکه تلاش کنند با پائین ترین قیمت مسکن را در اختیار اعضاء خودشان قرار دهند و باید دقت داشته باشند با بهترین کیفیت و استحکام این ساختمانها ساخته شوند .
نوع کار و روی کار را که من دیدم انصافا” همه آن نکات را رعایت کرده اند و به استحکام بنا و معماری توجه شده ، هم معماری سنتی ، هم معماری مذهبی و هم مسائل و نکات اخلاقی به جهت مسائل اجتماعی و در واقع آپارتمان نشینی که در همه این موارد حد و حدودشان به خوبی رعایت شده انصافا” از این جهت تا آنجایی که در خصوص بخش مسکن آشنایی و دیدگاهی دارم من در کارشان ایرادی ندیدم و تقریبا” کارشان کار بی نقصی است .
وی درخصوص ضرورت وجود چنین تعاونی هایی برای استان گفت : قطعا” وجود یک چنین تعاونی هایی برای استان ضروری است و ما همین جا به همه دستگاههای دولتی تأکید می کنیم که بهترین راهکار و سازه کار برای حل مشکل مسکن ، مسکنی که سریع فراهم شود ، ارزان به دست بیاید و با کیفیت ساخته شود ، تعاونی های مسکنی هستند که باید دستگاههای دولتی برای اعضاء خودشان تشکیل بدهند .
انگیزه ای که در چنین تعاونی های است واقعا” قابل تقدیر است چون در واقع برای همکاران خودشان مسکن می سازند و وجودشان بسیار بسیار ضروری و گام و تلاششان بر روند کار گروهی و آینده خودشان و اعضایشان تأثیر گذار است .
درخصوص آموزش و پرورش باید گفت که تنها دستگاهی است که بیشترین جمعیت کارکنان را دارد و تقریبا” می توان گفت که از میان 80 هزار نفر پرسنل اداری کرمان 50 هزار نفرشان در آموزش و پرورش هستند ، جمعیت قابل توجهی که نیازمند این نوع خدمات و فعالیت ها هستند و تا آنجایی که من اطلاع دارم و دیدم موفقیت شرکت سحاب فرهنگیان در بخش های دیگر هم مثل بخش مسکن است به عنوان مثال در هتل طرقبه مشهد ، فروشگاه بزرگ معلم که در مرکز استان قراردارد ، تولید کیک و کلوچه و . . .  در هر زمینه ای که کار کرده اند موفقیتهای خوبی داشته اند و خدمات خوبی به کارکنان آموزش و پرورش ارائه داده اند .
رئوفی درخصوص راهکاری برای بهتر و مثمر ثمرتر شدن کار شرکت سحاب چنین ادامه داد :
اینکه در حال حاضر خوب عمل می کنند هیچ تردیدی نیست و هیچ بحثی به شکل کار و شروع کار وارد نیست .
این مطلب را برای کلیه تعاونی ها و شرکت ها عرض می کنم.
اولا” اینکه باید شفاف عمل کنند یعنی هرچه عملکردشان شفاف تر باشد با استقبال عمومی بیشتری مواجه خواهد شد و مسائل ، مشکلات و تنشهایشان کمتر خواهد بود . مسائل و مشکلات ( درست یا نادرست ) باعث دغدغه فکری و اتلاف انرژی می شود آنهم بی ربط و بیجا . الحمد اله با این تغییر و تحولاتی که شده بخش مدیریت سحاب فرهنگیان را قاطع تر و روانتر شاهد هستیم که قطعا” هر چه شفافتر کار کنند کارشان راحتر و خدمات رسانی شان هم بیشتر خواهد بود .
دوما”  به نظر من توسعه از جهت کاری خیلی به مصلحت نیست بلکه توسعه کیفی مهم است و به جهت کیفی باید یک ارزیابی بکنند و کیفیت کار را اصلاح کنند بعد از آن به فکر توسعه باشند این را باید تأکید کنم که اول توسعه کیفی و بعد توسعه کمی .

→ خواندن مطلب قبلی

مصاحبه جناب آقای اسلامی ریاست محترم هیات مدیره شرکت سحاب

خواندن مطلب بعدی ←

بازدیدجناب آقای فتحی ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش از فعالیتهای شرکت سحاب